zaterdag 4 januari 2014

Herhaling Workshop Bloemen maken

Hieronder vind je nogmaals de workshop die Marianne in mei op ons blog heeft geplaatst. Velen van jullie hebben de bloemen al in het echt kunnen bewonderen op de diverse beurzen. Ik ga ze hier één voor één laten zien, zodat elke bloem de aandacht krijgt, die ze verdient.


Om te beginnen heb ik deze mal er voor gebruikt.
Ik ga hier een kleine en grote bloem mee maken.


Heb de een na grootste bloem acht keer uitgedraaid en die gebruik ik met de een na kleinste vier keer voor de grootste bloem. De kleiner bloem is de een na kleinste 6 keer.
Denk er om dat je karton niet te dik is want je kan het dan bijna niet meer buigen.
Ik heb 160 gram gebruikt, dat gaat prima.


 Dan ga ik ze met inkt een kleurtje geven


En vervolgens maak ik met een scherpe Pergamanopen een lijntje over ieder bloemblad in het midden over de volle lengte, op de achterkant.
Ik hoop dat het zichtbaar is op de foto.
Dan buig je de bloemen dubbel en ga je het midden opbollen.


Dan heb je dit en die plak je in elkaar.
De acht grootste onder en de vier kleintjes er in voor de grootste bloem.
En wel iedere bloem schuin op elkaar plakken.
Voor de kleine bloem gewoon de 6 kleine paarse schuin in elkaar plakken.


Dan nog even de puntjes met inkt aantippen, geeft net een leuker effect, want dan worden die donkerder.
Leuk bloemenhart er in plakken en je bloem is klaar.
En dan is dit het eindresultaat.

Bedankt Marianne!! 

Groetjes, Annelies

3 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de uitleg Marianne en Annelies bedankt voor de herhaling, voor mij was die in ieder geval nieuw en dus leerzaam, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WAUW!!! dit ziet er geweldig uit een pracht van een bloem en duidelijke uitleg,dank daarvoor!
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blijft leuk deze bloemen.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...