maandag 5 september 2016

X-tra kerst 1


Vandaag is Anneke onze guest designer en zij laat ons hier haar eerate kerstkaart van dit jaar zien:

Kerstkaart X-tra.

Voor deze kaart, mijn eerste kerstkaart van dit jaar, heb ik de
nieuwe mal X-tra no. 4 ‘halfopen’ gebruikt.
Die rilt de helft van de kaart en snijdt de andere helft.


Ik heb 2 bruine enkele kaarten genomen.
De lengte van mijn kaarten zijn net zolang als de grootste stans.
De breedte mag je zelf bepalen.
In het midden van mijn kaart de stans gelegd. Door de machine gedraaid.
Voor het rechter deel heb ik het snijvlak aan de onderkant gemaakt en voor het linker deel dit aan de bovenkant gemaakt.

De kaarten worden nu heel mooi recht voor de helft gesneden en de andere helft wordt mooi gerild.


Ik heb twee enkele bruine kaarten aan de voor- en achterkant gelijk gedecoreerd.
Zoals te zien is heb ik bij de eerste kaart het snijvlak aan de onderkant gemaakt.
En bij de tweede kaart heb ik het snijvlak aan de bovenkant gemaakt.
Hierdoor kunnen ze in elkaar geschoven worden en vormen ze dan deze kaart.




Ik heb de achtergrond van het blauwe papier, dat een halve cm kleiner
is gesneden dan mijn bruine kaart, hier en daar bestempeld
met de Bits & Pieces ‘Grunge Dots’ en Backgroundzz ‘Curly Handwriting’ met bruine inkt.
De stroken blauw papier van de linker kaart heb ik op mijn bruine kaart geplakt
aan de voor- en achterkant van de kaart.
Toen heb ik deze kaart aan de voor- en achterkant afgemaakt met mijn stansjes.
Zie voorbeeld.

Bij het linker deel van mijn kaart heb ik de blauwe delen met een heel klein
beetje fotolijm vast gezet, hij moet daarna namelijk nog weer los kunnen. Als de opening is gemaakt
met de grootste stans, haal ik het blauwe papier weer van mijn bruine kaart.
Stans nu de kleine delen 4x uit. Doe een draadje tussen de 2 delen.
Zet nu in de opening aan de achterkant het draadje vast met een stukje plakband.
Het ziet er dan zo uit als hier onder.
De blauwe strookjes heb ik toen op mijn bruine kaart geplakt.


Daarna heb ik het linker deel van de kaart aan de voor- en achterkant afgemaakt.

Crealies stansen/dies:

Crealies stempels/stamps:

Stans X-tra no.  4 Half Open / Die X-tra no. 4 Half Open Crea-Nest-Lies Small no. 1 Kerstbal 1 / Christmas ornament 1 Crea-Nest-Lies Small stansen no. 7 Kiekeboe 3/ Crea-Nest-Lies Small dies no. 7 Peekaboo 3 Set of 3 stansen no. 13 Bloemen 9 / Set of 3 dies no. 13 Flowers 9 Set of 3 stansen no. 20 Ophangoogjes / Set of 3 dies no. 20 Pendants Set of 3 stansen no. 22 Bloemen 13 / Set of 3 dies no. 22 Flowers 13 Decorette stans no. 11 In elkaar grijpende cirkels / Decorette die no. 11 Interlocking circles Double Fun stansen no. 14 / Double Fun dies no. 14 Duo Dies no. 4 Sneeuwvlokken 4 / Duo Dies no. 4 Snowflakes 4 Tekststans no. 106 De beste wensen 
Backgroundzz no. 2 Curly handwriting Bits & Pieces no. 9 Grunge dots

Ik heb met veel plezier aan mijn eerste kerstkaart gewerkt.
Groetjes, Anneke

Deze kaart is binnenkort ook te bekijken op Anneke’sblog.

Anneke, bedankt voor je bijdrage aan het Crealies blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...